Cercador



Barquetes de cuixot amb carabassó

Barquetes de cuixot i carabassó 3 3

En Pere tenia ganes de publicar algun aperitiu facilet, ràpid i bo. I vàrem pensar en aprofitar ingredients que rondaven per la gelera per fer unes barquetes que combinen verdura i cuixot. Els vegetarians podeu substituir el cuixot per formatge, que també hi combina.

Una recomanació si feis comptes preparar-ne: deixau el carabassó torrat, la tomàtiga trempada i tots els ingredients preparats, però no munteu les barquetes fins el moment de servir-les per evitar que es reblaneixi el pa torrat i perdin la meitat de la gràcia.

BARQUETES DE CUIXOT AMB CARABASSÓ

Dificultat:

Ingredients per a 4 persones :

  • 4 llesquetes de pa pagès (o del que us agradi)
  • 4 tallades de cuixot dolç no gaire primes
  • 1 carabassó petit
  • 1 pot de tomàtiga natural trossejada (si és l’estiu, tomàtiga natural)
  • sal
  • oli d’oliva verge
  • 1 all

Preparació:

Rentau el carabassó i tallau-lo a tires primes longitudinalment. Salau-lo i deixau-lo degotar uns minuts dins un colador.

Colau la tomàtiga de pot i eliminau el suc. Trempau-la amb sal i oli verge (que n’hi hagi).

Posau una planxa al foc amb un raig d’oli i torrau-hi el carabassó (no gaire temps, només que prengui color per les dues bandes).

Torrau les llesques de pa al forn perquè quedin ben cruixents. Fregau-hi un all (si us agrada el gust). Distribuïu els trossets de tomàtiga trempada per damunt. Ara, posau-hi una tallada de cuixot i, a sobre, una tallada o dues de carabassó torrat.

Barquetes de cuixot i carabassó 2