Cercador



Ensalada de figues flors

Ensalada de figues 1

Ja heu menjat figues flors? A nosaltres ens fan tornar “boiets”. Amb un parell de figues, un poc de formatge i un poc de pernil podeu fer aquest entrant que és exquisit i no duu gens ni mica de feina. I no em direu que no és original! I si voleu servir-la com a petit aperitiu individual, posau simplement una rodanxa de figa d’un dit de gruix dins un platet, una mica d’oli per damunt, i un tros de formatge i un de pernil a sobre.

I en arribar l’agost, que n’hi ha tanta varietat, aquesta ensalada la podeu fer amb qualsevol altra casta de figues que us agradin: les martinenques, les bordissots blanques, les verdals, les bordissots negres (que són les millors de totes, segons ma mare), les de la senyora, les de coll de dama… Sempre m’ha fet molta gràcia aquest nom de “coll de dama”. No el trobau divertit?

ENSALADA DE FIGUES FLORS

Dificultat:

Ingredients:

  • 3 o 4 figues flors per persona (depèn de la mida)
  • llenques primes de formatge curat (preferiblement maonès)
  • pernil tallat molt fi
  • oli d’oliva verge

Preparació:

Netejau les figues i tallau-les a rodanxes d’un dit de gruix. Col·locau les rodanxes dins un plat o dins una safata, en una sola capa.

Distribuïu les llenques de formatge per damunt les rodanxes de figa. Trossejau amb les mans el cuixot i repartiu els trossets per damunt el formatge.

Ruixau l’ensalada amb oli d’oliva en el moment de servir-la.

Nota:

Podeu preparar l’ensalada amb figues de les altres, de les més tardanes.