Cercador



Gulasch de xot

Gulash
Aquesta proposta és una altra d’aquestes que vaig provar del llibre La cuisine autrichienne, que vaig comprar a Viena. Sí, ja sé que la majoria de gent ha provat el gulasch, però segurament hauran tastat el de carn de vedella, que també és boníssim. Aquest és de xot. A Viena vaig anar a un restaurant que venia recomanat en una guia de viatge i que es deia alguna cosa com el Palau del Gulasch. Allà en feien de diferents tipus de carn, i fins i tot de patata.

GULASCH DE XOT

Dificultat:

Ingredients per a 4 persones:

  • 750 g de xot tallat en daus grossos
  • 400 g de ceba
  • 60 g de mantega
  • 20 g de pebre bord dolç
  • 2 alls
  • 2 cullerades de suc de llimona
  • la pell de ½ llimona
  • 150 g de tomàtiga triturada natural
  • 1 cullerada i ½ de farina
  • 1/2 tassó de nata
  • sal
  • julivert picat per decorar

Preparació:

Picau la ceba ben menuda i sofregiu-la amb la mantega dins una greixonera. Afegiu-hi el pebre bord i coeu-lo un moment. Incorporau-hi la tomàtiga i coeu el conjunt fins que s’hagi evaporat part de l’aigua i la tomàtiga tengui un aspecte brillant. Abocau-hi ara un tassó d’aigua calenta, l’all picat dins el morter, sal, la pell de llimona i el suc.

Incorporau-hi ara la carn i coeu-la dins aquesta salsa fins que sigui ben tendra. Aleshores, treis la carn de la greixonera. Passau la salsa pel colador xinès o triturau-la fins que quedi ben fina, ben fina. Tornau-la a abocar dins la greixonera.

Mesclau la farina amb la nata líquida ajudant-vos d’una batedora manual de barnilles. Afegiu-la a la salsa de la greixonera per tal de lligar-la. Posau-la al foc i salau-la al vostre gust. Afegiu-hi la carn i coeu-la deu minuts més amb la salsa.

Serviu el plat acompanyat de puré de patates i decorau-lo amb un poc de julivert picat.

Nota:

Podeu servir el plat acompanyat de crema àcida.