Aprofitant la temporada de llampuga hem volgut fer aquest plat tan simple i tan bo. Per ventura el fet que només puguem trobar-ne en una època de l’any la fa més atractiva.
Des de fa deu anys es fa una mostra de la llampuga a Cala Rajada. La fan a principis d’octubre i he llegit que la d’enguany serà els dies 7, 8 i 9 d’octubre. L’organitzen l’Ajuntament de Capdepera i la confraria de pescadors de Cala Rajada. Serà qüestió d’anar-hi i de tastar diferents plats que tenen com a ingredient bàsic aquest peix.
LLAMPUGA AMB PEBRES
Dificultat: [rating=1]
Ingredients per a 4 persones:
- 1 llampuga de 700 g
- farina per arrebossar les tallades
- 3 pebres vermells grossos
- 5 alls
- sal
- oli d’oliva
- pebre bo
Preparació:
Netejau la llampuga i feis-ne tallades transversals no gaire gruixades. Salpebrau-les i posau-les a degotar una estona dins un colador perquè perdin l’excés d’aigua.
Netejau els pebres i trossejau-los amb les mans (els trossos han de ser més o manco regulars). Pelau 4 alls i laminau-los. Esclafau l’altre amb la pell.
Posau farina dins un plat fondo i arrebossau-hi les tallades de llampuga. Posau una paella amb oli al foc i en ser calent fregiu-hi el peix. Posau-lo a degotar, un cop fregit, damunt paper absorbent.
Dins part del mateix oli on heu fregit la llampuga (deixau dins la paella només l’imprescindible per fregir el pebre), sofregiu-hi el pebre amb els alls laminats i l’all esclafat, a foc mitjà-baix (el pebre necessita molt de temps per coure bé i no ha de quedar cremat per fora i cru per dedins). Salpebrau el conjunt. Quan el pebre sigui tendre, abocau-lo damunt les tallades de peix i serviu-lo immediatament.