Cercador

Panades de sípia

Panades de sípia 5

Sempre que podem ens agrada atendre les vostres peticions. No sempre ho podem fer tan aviat com voldríem: a vegades passa que les matèries primeres necessàries per elaborar el plat que ens demanau no són de temporada i  ho deixam per més envant.  Altres vegades no tenim la recepta. En aquests casos l’hem de cercar i llavors fer la prova. Si ens agrada el resultat, la tornam a preparar per fer les fotografies. Així ho feim.

Una al·lota ens va escriure per demanar-nos una recepta de les panades de sípia. No n’havíem fet mai i podeu estar segurs que repetirem.

La pasta d’aquestes panades és menys substanciosa que la d’altres receptes que hem publicat i té un gustet dolcenc (per la taronja). Són molt bones per menjar el mateix dia. Però si feis comptes guardar-ne un parell per a l’endemà us recomanam fer-les amb una altra pasta: la de les panades de carn que trobareu aquí. Es conserva millor.

PANADES DE SÍPIA

Dificultat: [rating=4]

Ingredients per a 10 panades:

De la pasta:

  • 110 g d’oli d’oliva
  • 100 g de saïm
  • 200 g de suc de taronja colat
  • 560 g de farina

Del farciment:

  • 400 g de sípia (pes net)
  • 1 ceba mitjana
  • ½ quilo de xítxeros (pèsols)
  • sal
  • pebre bo
  • pebre bord dolç
  • oli d’oliva verge

Preparació:

Tallau 10 quadrats de paper sulfuritzat d’aproximadament 9 x 9 cm.

Tallau la sípia a daus. Trempau-la amb sal, oli, pebre bo i pebre bord.

Tallau la ceba a daus petitets. Mesclau-hi els xítxeros i trempau-ho igual que la sípia.

Preparau la pasta: posau tots els ingredients menys la farina dins un bol i remenau-ho. Afegiu-hi la farina per tandes fins que l’hagueu incorporada tota. Deixau reposar la pasta durant ½ hora.

Dividiu la pasta en 10 pastons de la mateixa mida.

Per muntar cada panada, agafau un quadrat de paper dels que teniu tallats i un pastó. Separau 1/3 del pastó per fer la tapadora. Feis una bolla i aplanau-la damunt el paper. Anau aixecant la pasta de les voreres amb els dits per formar el recipient on posareu el farciment. En tenir feta la cassoleta, posau-hi dues cullerades ben plenes de la mescla de xítxeros i ceba; damunt, dues cullerades de sípia i a sobre, una altra cullerada de xítxeros. Aplanau la part de la tapadora donant-li forma rodona de la mida aproximada de la cassoleta. Col·locau-la damunt la panada i ajuntau-la amb les voreres, aixecant la pasta una mica per fer millor els pessics. Feis els pessics per segellar la pasta i col·locau-la damunt la llauna. Si no n’heu fet mai, us pot servir d’ajuda aquest vídeo explicatiu.

Quan en tengueu 8 de fetes, enceneu el forn a 200º.

En tenir-les totes llestes, enfornau la llauna i coeu les panades durant aproximadament 1 h (vigilau, que cada forn és un món).

Panades de sípia 2