Feia temps que no proposàvem una recepta a base de peix, i ja tocava. A la Peixateria Santa Maria sempre hi trobam una matèria primera de qualitat excel·lent. I un personal atent que dóna bons consells i tracta els clients com si fossin de la família. No es pot demanar més.
Nosaltres solem evitar comprar el peix a les grans superfícies. Ens inspira més confiança el comerç local. Hi ha massa diferència.
LLOMS DE LLOBARRO AMB CONCASSÉ DE TOMÀTIGA
Dificultat: [rating=2]
Ingredients per a 4 persones:
- 4 lloms de llobarro
- ½ kg de tomàtigues madures
- 1 ceba mitjana
- 2 alls
- sal
- un pessic de sucre
- pebre bo
- unes branquetes de farigola
- oli d’oliva
- 1 manat d’alfabeguera fresca
Preparació:
Escaldau les tomàtigues; pelau-les i tallau-les a daus petits. Tallau la ceba també a dauets i l’all molt fi.
Netejau l’alfabeguera i separau-ne les fulles. Triturau 100 ml d’oli amb les fulles d’alfabeguera.
Posau una paella al foc amb dues cullerades d’oli i sofregiu-hi la ceba i l’all, al mínim i amb la paella tapada. Quan la ceba sigui transparent, afegiu-hi la tomàtiga, el sucre i la farigola. Salpebrau el conjunt i sofregiu-lo a poc foc fins que la tomàtiga sigui brillant. Comprovau el punt de sal.
Salpebrau el peix i marcau-lo per les dues bandes en una planxa amb un raig d’oli (poc temps).
Col·locau un llit de concassé de tomàtiga dins cada plat. Posau-hi damunt el peix i regau-lo amb un raig de l’oli d’alfabeguera que heu preparat.