Cercador

Gelat de móres d’esbarzer

Gelat de mores

L’altre dia (de pagès) una subscriptora ens demanava alguna recepta per aprofitar les móres, ara que n’hi ha tantes. I com que, si podem, ens agrada complaure la gent que ens segueix, aquí la teniu. En aquest cas hem preparat un gelat cremós, però si us agrada més podeu fer un sorbet. Si us decidiu per aquesta segona opció, mesclau les móres amb un almívar fet amb aigua i sucre i afegiu-hi suc de llimona. La idea del sorbet pot ser interessant per als intolerants a la lactosa.

Heu vist quin coloret que té?

GELAT DE MÓRES D’ESBARZER

Dificultat: [rating=2]

Ingredients per a 8 persones:

  • 300 g de móres
  • 200 g de sucre
  • 800 g de llet
  • 250 g de nata líquida

Preparació:

Rentau les móres i eliminau-ne els capolls. Feis bullir la llet amb el sucre. Deixau-la refredar a temperatura ambient.

Triturau les móres amb la llet ja freda (reservau-ne unes quantes per a la decoració) i guardau aquesta mescla dins la gelera fins que sigui ben freda.

Muntau la nata i incorporau-la a la preparació anterior abans d’abocar-la dins la geladora.

Quan el gelat estigui a punt, serviu-lo amb un parell de móres senceres.

Nota:

Si no teniu geladora, ficau la preparació dins el congelador. Quan comenci a prendre’s, bateu-la enèrgicament amb la batedora manual de barnilles i tornau-la a ficar al congelador. Repetiu l’operació unes quantes vegades més per evitar que s’hi formin cristalls de gel i aconseguir que tengui una textura cremosa.