Si teniu alguns plàtans a la fruitera que comencen a ser un poc massa madurs, podeu aprofitar-los per fer aquest pastís, que de segur us sorprendrà.
PASTÍS DE PLÀTAN
Ingredients per a 10-12 persones:
De la base:
- 180 g de galetes tipus Digestive
- 70 g de mantega pomada
Del farciment:
- 4 plàtans madurs
- 4 ous
- 1 iogurt natural
- 150 g de sucre
- 300 g de formatge cremós
- 80 g de farina de blat de moro (Maizena o similar)
De la decoració:
- 50 de cobertura de xocolata
- 50 g de nata líquida
- 10 g de mantega
Preparació:
Folrau la base d’un motlle desmuntable d’uns 24 cm de diàmetre amb paper sulfuritzat. Untau les parets del motlle amb mantega.
Triturau les galetes i mesclau-les amb la mantega. Distribuïu la mescla damunt la base del motlle i premeu-la bé amb els dits per formar una capa uniforme.
Enceneu el forn a 170º. En ser calent, coeu-hi la base del pastís durant 12 minuts. Treis el motlle del forn i deixau-lo refredar.
Mesclau tots els ingredients del farciment i triturau-los amb el túrmix o amb un robot de cuina fins que la mescla sigui homogènia.
Abocau la preparació damunt la base del pastís ja freda.
Enceneu el forn a 170º i, en ser calent, enfornau el pastís i coeu-lo durant 30-40 minuts, o fins que punxant el centre amb un escuradents en surti eixut. Treis-lo del forn i deixau-lo refredar completament.
Per decorar el pastís un cop fred: posau els ingredients de la decoració dins un perol i foneu-los al bany Maria. No s’han d’escalfar massa, només fins que es dissolguin la xocolata i la mantega i la mescla sigui homogènia. Abocau aquesta crema de xocolata dins un biberó de rebosteria i dibuixau un enreixat a la superfície del pastís.