L’any passat no hi vàrem poder arribar, al jonquillo, per allò de la prohibició de pescar-ne, però enguany n’hem pogut aconseguir. La veritat és que mai no n’havíem fet perquè la madona no és gaire del peix i pensava que tendrien un gust molt fort. Però la sorpresa en tastar-los ha estat majúscula. Quina cosa tan bona!
Les hem preparat així com les feia la padrina. Són tan bones de fer…
RAOLES DE JONQUILLO
Dificultat: [rating=1]
Ingredients per a 4 persones:
- 250 g de jonquillo
- 1 all
- 1 grell (la part blanca i un poc de verd)
- 1 ou
- 1 cullerada ben plena de farina
- 1 culleradeta rasa de llevat artificial (opcional)
- 4 branquetes de julivert
- sal
- oli d’oliva per fregir
Preparació:
Posau el jonquillo dins un colador molt fi; posau-lo davall l’aixeta i feis-hi passar aigua abundant per netejar-lo. Deixau-lo degotar una estona.
Mentre, netejau el grell i el julivert i tallucau-los. Pelau l’all, eliminau-ne la part verda central i picau-lo ben fi.
Posau el jonquillo ja ben degotat dins un bol. Afegiu-hi l’ou remenat, el julivert trinxat, l’all, el grell, la farina i el llevat artificial. Salau-ho i remenau-ho bé.
Posau una paella al foc amb oli (us recomanam emprar una paella antiadherent i fregir les raoles amb molt poc oli). En ser calent, abocau-hi cullerades de la preparació, intentant donar-los forma arrodonida o ovalada (al vostre gust). Quan prenguin consistència de la part de baix, girau-les i coeu-les de l’altre costat. A mesura que siguin cuites, feis-les degotar damunt paper absorbent.
Serviu-les ben calentes.
Nota:
Podeu servir-les com a aperitiu o com a darreria acompanyades de patata fregida o d’una ensalada.