Cercador



Suflés de xocolata

Suflé de xocolata 3

Atenció: només per a fanàtics de la xocolata, perquè té un sabor molt intens. És ben bo de fer, però cal deixar-lo preparat i enfornar-lo quan els comensals són a taula i ja han començat amb els entrants. S’ha de menjar calent. No és excessivament dolç i té l’amargor característica de la bona xocolata.

Vaig treure la recepta d’un calendari que vaig comprar a París. La foto de cada mes era una preparació amb xocolata i a baix hi havia la recepta. Totes feien tanta gola que no sabia per quina havia de començar. Aquesta és la primera que he provat, i en vendran d’altres.

SUFLÉS DE XOCOLATA

Dificultat:

Ingredients per a 6 persones:

  • 200 g de xocolata Nestlé Postres
  • 5 ous
  • 40 g de mantega (i un poc més per untar els motlles)
  • 50 g de llet
  • 50 g de cacau amarg en pols
  • 50 g de sucre (i un poc més per empolvorar els motlles)

Preparació:

Untau 6 motllets individuals (els de fer flam d’ou van bé) amb mantega i ensucrau-los. Guardau-los a la gelera.

Trossejau la xocolata i posau-la dins un bol amb la mantega també trossejada. Feis fondre el conjunt amb el microones (controlau bé el temps, que no sigui excessiu, i sobretot que no bulli). Afegiu-hi ara la llet i el cacau amarg i remenau bé amb una batedora manual de barnilles fins que la preparació sigui homogènia. Deixau-la refredar una mica.

Separau els blancs dels vermells. Incorporau els vermells a la preparació anterior.

Enceneu el forn a 200º (només si els voleu coure al moment).

Començau a muntar els blancs. En estar mig pujats, afegiu-hi el sucre i continuau batent-los fins que us quedin a punt de neu, ben ferms. Incorporau-los a la preparació de xocolata, amb moviments suaus de dalt a baix que permetin l’entrada d’aire, fins que la mescla sigui homogènia.

Treis els motlles de la gelera i distribuïu-hi la mescla. No han de ser plens de tot, perquè si no vessarien en coure’s. Allisau la superfície amb una espàtula i enfornau-los (o deixau-los dins la gelera fins que sigui el moment de coure’ls).

Han de coure aproximadament 12 minuts. Passat aquest temps, obriu el forn i punxau el centre d’un dels suflés amb un escuradents. N’ha de sortir quasi eixut.

Nota:

S’han de servir calents. Els podeu acompanyar de maduixes, si n’és el temps; de gelat de vaïnilla, o de nata muntada amb molt poquet sucre. Tot i que tenen un aspecte semblant a les magdalenes, la textura és molt més fina i són molt humits per dedins. Per tal d’avançar feina, us recoman tenir els motlles preparats i plens amb la pasta crua a punt d’enfornar abans de començar l’àpat i ficar-los dins el forn quan ja heu servit els entrants. D’aquesta manera els tendreu cuits i a la temperatura ideal quan sigui hora de servir les postres.

Suflé de xocolata 2