Ja us havíem parlat d’una xerna de quatre quilos que ens varen regalar en una presentació anterior. De la polpa de les galtes i la que hi havia aferrada a l’espina en férem croquetes i congelàrem la resta. Idò bé, de mig llom n’hem tret quatre racions, que hem volgut cuinar simplement a la planxa amb patata i verdures.
És una recepta per a principiants, perquè no té cap complicació.
XERNA A LA PLANXA
Dificultat: [rating=1]
Ingredients per a 4 persones:
- 4 tallades de llom de xerna de ració
- sal
- oli d’oliva verge
- un manat d’espàrrecs verds
- 4 patates mitjanes
Preparació:
Netejau els espàrrecs i eliminau-ne els extrems llenyosos. Posau una olla al foc amb aigua. En bullir, abocau-hi els espàrrecs i coeu-los durant dos minuts. Treis-los de l’olla i posau-los a degotar.
Pelau les patates i fregiu-les. Manteniu-les calentes.
Posau la planxa al foc al màxim. Posau-hi sal i deixau que s’escalfi bé. Quan la planxa sigui ben calenta, col·locau-hi lels espàrrecs i les tallades de peix de manera que la part de la pell quedi damunt. Al cap de pocs minuts, quan la part blanca ja s’hagi enrossit, girau les tallades i coeu-les per la banda de la pell. Girau també els espàrrecs.
Emplatau el peix amb els espàrrecs. Ruixau-los amb oli d’oliva verge. Afegiu-hi la patata fregida.